Strikk

Strikket skjerf - gutt

Endelig ferdig!!

1,5m. med 2 rette og 2 vrange.

Han sier han ble fornøyd, så det var kjekt!! Han bestemte farge og "mønster" (streker, kaller han det... :0)) selv.

Da var et av de uferdige prosjektene i box!!

Rilleskjerf i hvit Sisu

Nok en gang, etter å ha fått mange garnnøster i hus, spurte jeg eldstemann om jeg skulle strikke noe til ham. Ja! Han ville ha et skjerf, enten svart eller hvitt, og det skulle være slike "streker" på det. (Riller)

Så da sitter jeg her med mine 2 rette og 2 vrange og strikkerog strikker det samme mønsteret hele tiden. Bruker pinne 3, og jeg strikker ikke så fort så det tar litt tid, men tenker nok det skal bli ferdig om ikke alt for lenge. Det er jo noe som går av seg selv... bare jeg setter meg ned. :0)

Jeg syns det ser en smule smalt ut, men han sier det ser fint ut, så jeg får heller strikke det litt lengre så han får det en extra gang rundt halsen..

Ha en fin søndag ;0)

Lubbene ferdige.. endelig :)

Joda, det tok sin tid, men med mye hjelp og tid så ble jeg ferdig... som tidligere sagt, rart at en så "enkel" ting kan være sååå innviklet...

Heldigvis satt de som et skudd på eldstemann!! :0)Tenk, han har like store føtter som meg nå (:0o

Garnet valgte han selv :0)

I kurven nå ...

Genseren var ferdig strikket til minsten, så spør jeg eldstemann hva jeg skal strikke til ham... joda, et par gode strikkesokker. Vel, det bør vel gå bra, tenkte jeg...

Lettere sagt enn gjort...

Hælen måtte jeg ha hjelp til, (ok, den ble strikket FOR meg..) så får vi se hvordan det går med fortsettelsen (humre humre :0)

Utrolig at en så "liten" og "enkel" ting kunne være så innviklet!!

Er ikke bestevenn med strikkepinnene, men håper det stemmer at øvelse gjør mester... :0)

...så er det godt at det finnes god hjelp i mellomtiden. ;0)

"Sailer"-genseren 4 år ferdig.

Etter et heeeel år og nesten et babyhekle-teppe i mellomtiden, så er den endelig ferdig!!

Må innrømme jeg har vært noen turer hos min skjønne svigermor, da jeg ikke er den dyktigste på strikkepinnene... men NÅ er den HELT FERDIG ... og akkurat passe stor. -Godt den ikke ble for liten med all tiden jeg brukte :0)

Mitt lille evighetsprosjekt...

... nå er ihvertfall bakstykket ferdig og forstykket nærmer seg... så er det armene igjen. Har holdt på i nærmere halvåret på genseren til minsten nå. Liker egentlig bedre heklenåla, så strikkepinnene har hatt lange pauser mellom hver gang de har vært oppe. Nå håper jeg at jeg kan være inni et res, så den får bli ferdig før den blir for liten :0)

Bildet tok jeg med Instagram. Veldig kjekt, da du får redigert bildene på litt forskjellige måter, bare ved å trykke på knappene under. :0)

Genser til gutt - nytt prosjekt :0)

 Jeg bruker  Duett fra sandnesgarn og det er utrolig godt å strikke med. Glir veldig godt på pinnene.

Genseren strikker jeg til 4 åringen min, så får vi se. :0)

Ha en nydelig søndag alle sammen.

Babykjolen i babyull FERDIG!!

En herlig første dag i januar!!

Godt nyttår alle sammen!!!

Skjørtet endelig ferdig, startet på selene. (Rosa kjole i babyull)

Nå er skjørtet ferdig, og har akkurat begynt på selene!!

Imorgen er jeg så heldig å få møte lille Elvira for førte gang. :0) Det er venninna mi sin lille skjønnhet. Kjolen er nok fortsatt litt stor til jul, men syns uansett det er greit å få det ferdig til da. :0)

Vel.. nå blir det litt rydding og baking på meg før kvelden kommer for fullt. :0)

Gonatt da, dere :0)

Strikke, strikke, strikke..nærmer seg!

Nå nærmer det seg slutten!! - og det er bra, for venninna mi sin skjønne Elvira har kommet til verden!!

Nå mangler bare 14omganger, 1 hullrad og ett par seler + montering!!

Ha en nydelig søndagskveld, dere!!

Nytt, lilla miniprosjekt, strikk

Det nærmer seg både flere bursdager, og fødsler og jul, så det er vel på tide jeg tar frem pinnene igjen.. :)

Jeg skal ut å kose meg på jentekveld ikveld, så da er det ekstra koselig med et lite strikk på fanget, til te/kaffikoppen. :)

Kan du tippe hva jeg har starta på? :)

Ikke så enkelt med dette bildet nei.. men det skal bli tovede tøfler, slike som her og her. :)

Hvilke prosjekter har du på gang?

Herretøfler + brikker til krus

Da er tøflene og brikkene/bordskånerne helt ferdige!! :)

Tøflene er oppstappet med papir, akkurat satt ut til tørk!!

Brikkene/Bordskånerne som også er laget i fritidsgarn

Ha en kreativ kveld, dere!!

Rask strikk- tøfler i fritidsgarn

Nå nærmer det seg slutten på de brune "herre-tøflene" også :) Passer igrunn veldig godt, for idag har det vært skikkelig ruskevær og høstaktig i luften. Har vært godt innpakket i teppe nå, etter jobb, og hatt tekoppen i nærheten nesten konstant. :) Må si jeg liker godt høsten også... ganske koselig <3 :)

Ønsker dere en kjempekoselig kveld :)

Tova tøfler -dame

Fant ei kjekk oppskrift på tovede tøfler her : http://kristineslillekrok.blogspot.com/2009/08/oppskrift-pa-tova-tfler.html

Det er til både store og små, hun og han :)

Jeg brukte:

Garn: pt 3 (100% ull - kjempebra til toving)

Pinner: 5

Her er dametøflene mine underveis, og frem til de er tovede og oppstappet med papir for tørk ;)

Med tykk tråd, greier du fint å strikke deg ett par på noen kvelder ;)

Kos dere ;)

Strikkekjole i babyull

Har lenge tenkt på å prøve meg på hullmønster, men har ikke tatt meg tid og tålmodighet til å prøve... før nå :)

Fikk en kommentar om at det som regel stod godt forklart i oppskriften , og det gjorde det også :) Lenge siden jeg har strikket i det hele tatt nå, så vi får strikke videre og se hvordan det går :)  Kjekt å prøve noe nytt av og til. ;)

Ha ei god natt og en nydelig mandag imorgen :)

, Karmøy

Hei. :) Jeg er 34 år, er gift med en snill og god mann og vi har 2 nydelige gutter på 8 og 14 år. Jeg liker det meste av håndarbeider, Matlaging, Musikk, Hagearbeid, Jobbe med mennesker, trener osv, men det helt nære, enkle og personlige her hjemme er det viktigste. Jeg elsker kveldene sammen med familien, pus og vennene våre <3 .:0)